۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۹۷۶۵۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در گفت وگو با رسا:

جوانب شرعی در واردات گوشت رعایت می شود | تشریح روند نظارت نمایندگی ولی فقیه

جوانب شرعی در واردات گوشت رعایت می شود | تشریح روند نظارت نمایندگی ولی فقیه
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه جوانب شرعی در روند واردات گوشت رعایت می شود، شایعات در زمینه عدم تزکیه واردات گوشت را تکذیب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به روند نظارت بر واردات گوشت توسط نمایندگی ولی فقیه اشاره کرد و گفت: امروز ما در هر کشوری که از آن گوشت وارد می کنیم، ناظر شرعی قرار داده ایم که طبق معیارهای شرعی بر روند ذبح دام ها نظارت می کند.

وی با بیان اینکه همه جوانب شرعی در روند واردات گوشت رعایت می شود، شایعات در زمینه عدم تزکیه گوشت وارداتی را تکذیب کرد و اظهار داشت: گمرک و ستاد تنظیم بازار تا زمانی که گوشت های وارداتی به تأیید ناظران شرعی نرسد، حق ندارند آن را وارد بازار کنند؛ اگر مهر تأیید ناظران شرعی بر گوشت های وارداتی درج نشود، ستاد تنظیم بازار نمی تواند آن گوشت را به مردم عرضه کند و اگر چنین کاری صورت گیرد، بلافاصله با آن برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه سرمایه گذاران در خارج از کشور تا هنگامی که ناظر شرعی به محل ذبح دام ها نرود، آن دام را ذبح نمی کنند، ابراز کرد: ناظران شرعی روحانی هستند و از سوی مدیریت حوزه های علمیه به ما معرفی می شوند و پس از گذراندن دوره های آموزشی و قبولی در آزمون به عرصه نظارت وارد می شوند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حدود هزار کشتارگاه در کشور وجود دارد، افزود: در همه این کشتارگاه ها ناظران شرعی روحانی حضور دارند و بر روند ذبح شرعی دام ها نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه حاکمیت موظف است امکانات تغذیه حلال را در اختیار مردم قرار دهد، عنوان کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی وظیفه دارد بر همه زمینه های تغذیه ای داخل کشور و گوشت های وارداتی نظارت کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه در کشورهایی که از آن گوشت وارد می کنیم دفتر نمایندگی و ناظران مجرب داریم، گفت: به عنوان مثال پس از مشاهده یک مورد تخلف در یکی از کشورها، مسأله واردات گوشت از آن کشور تعطیل و منتفی شد؛ اگر ناظران ما کوچکترین تخلفی را مشاهده کنند، روند واردات گوشت را از آن منطقه منتفی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ده ها ناظر در کشورهای مختلف بر روند ذبح دام ها نظارت می کنند، خاطرنشان کرد: امروز ما ناظران شرعی را بر اساس نیاز به کشورهای مختلف ارسال می کنیم؛ امروز ناظران شرعی ما در کشورهای استرالیا، ارمنستان، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان، ترکیه و برزیل حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد ناظران شرعی در کشور برزیل حضور دارند، ابراز کرد: از آن جهت که بیشترین حجم واردات گوشت ما از کشور برزیل است، ما بیشترین ناظر را که حدود 60 نفر هستند در این کشور مستقر کرده ایم تا بر روند ذبح دام ها نظارت کامل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: ذبح کنندگان یا از ایران اعزام می شوند و یا از مسلمانان همان منطقه انتخاب می شوند؛ افزون بر این دامپزشکانی نیز به کشتارگاه ها ارسال می شوند تا بر روند سلامت نظارت کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان با تأکید بر اینکه تبلیغات سوء برخی افراد در زمینه عدم تزکیه گوشت های وارداتی صحت ندارد و کذب است، گفت: اگر شخصی در برخی موارد تخلفی مشاهده کند، آن را سریعاً به نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی اطلاع دهد تا بلافاصله با آن برخورد کنیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات